Breddloppstrav

Glad fredag! Jag har sovmorgon idag men vaknade någon gång efter 5? Tur jag har sovmorgon hela helgen också så kroppen kan stressa ner lite. Igårkväll var det ju hursomhelst breddloppstrav som tidigare nämnt! Jag körde Upper Hand i lopp 2 och killen skötte sig hur fint som helst. Vi hade springspår och det blev 4 omstarter, vi travade iväg fint i samtliga starter förutom den giltiga då vi fick stillastående startgalopp, men han ställde sig snabbt och jagade ikapp fältet på bra sätt. Vi avslutade som 6a på 20 blankt. Nöjd med honom trots irriterad över startmomentet. Hoppas vi får fler chanser!

Idag är jag ledig i vartfall, vi har haft tapetserare här hela veckan så jag tänkte fixa i läggis med saker som att hänga tillbaks hyllor och speglar samt göra plats för en enorm soffa som flyttar in under morgondagen. Tänkte också börja med exjobbet lite smått och åka och kika på Alicia som kör licenslopp under morgonen. Ikväll sen ska vi kika på valpis som flyttar in om mindre än tre veckor, så himla peppad! Imorgon ska vi sedan åka och köpa alla valpis saker, samt växla pengar och köpa badkläder för på onsdag åker vi till Spanien! 😀 Livet leker vänner!

Publicerat den
Kategoriserat som hippologlivet

av fawr0001

Hej! Här på bloggen kommer ni kunna följa mig i min vardag som hippologstudent vid SLU på riksanläggningen Wången. Jag är en norrlänning på 26år som läser andra året på hippologen. Jag trivs som fisken i vattnet på detta program och kommer dela med mig av studierna samt vardagen i de jämtländska skogarna! Skriv en kommentar om ni funderar över något rörande hippologprogrammet! :)