Umeå

Här sitter jag i hemstad Umeå på blixtvisit då jag ska hämta upp en häst som Wången köpt. Mysigt att vara hemma en dag faktiskt, börjar lite som smått sakna umeåt och folket här. Veckoslutet har varit händelserikt, vi kan börja med fredagen då vi åkte iväg med Kosmos och passhäst Uptodate till Bergsåker på luchtrav. Dagen gick snabbt och smidigt och hästarna var fina. Kosmos hade vunnit sitt lopp med klarhet om han inte galoppera på upploppet, så himla surt. Killen blev osäker när han kom upp i ledningen. Uptodate gjorde ett stabilt och fint lopp och slutade som femma i högt tempo på upploppet.

Under lördagen åkte jag och Bella in med Månglittra och Slotts Linda in till Östersundstravet för unghästvisning. Båda hästarna skötte sig fint under visning och körprov (minus lite unghästfasoner), och de blev båda klass 2 och fick en blå rosett. Bella blev bästa visare och fick ett antingen superfint koppel eller grimskaft (?) som jag spanade in tidigt under morgonen. Får steppa upp mina visningskunskaper till nästa år så jag också vinner fina priser!

Imorgon rullar jag och nya hästen Faste Odin till Wången sen blir det uppladdning inför breddloppstrav på östersund på Torsdag där jag ska starta med passhäst Upper Hand i lopp 2.

Hoppas samtliga haft en bra helg!

Publicerat den
Kategoriserat som hippologlivet

av fawr0001

Hej! Här på bloggen kommer ni kunna följa mig i min vardag som hippologstudent vid SLU på riksanläggningen Wången. Jag är en norrlänning på 26år som läser andra året på hippologen. Jag trivs som fisken i vattnet på detta program och kommer dela med mig av studierna samt vardagen i de jämtländska skogarna! Skriv en kommentar om ni funderar över något rörande hippologprogrammet! :)