Första pluggveckan – check

Första veckan avklarad på sista året. Det ha mest varit roligheter, vi har gått igenom lite kursplan, i onsdags åkte jag och Bella till Sundsvall med två starthästar vilket resulterade i en fin tredjeplats och en trist upploppsgalopp och tappsko.

Vi har kickat igång unghästkursen där jag har fått en fin två åring som passhäst efter Månprinsen A.M.

I torsdags hade vår studierektor och veterinär Ulf en gemensam aktivitet med alla hippisar och hov1, vi bilade till Ösund och Ica Maxi där vi blev indelade i tre lag varav varje lag fick varsitt kuvert med en viss summa pengar på en en lapp där det stod antingen förrätt, varmrätt eller efterrätt. Lagen handlade ihop ingredienser för budgeten sedan åkte vi till näldens bygdegård och lagade en gemensam trerätters! Roligt initiativ och en trevlig kväll fick vi. Ikväll är det ännu mer teambuilding och ännu en ’inspark’ för oss hippisar då två styrelsemedlemar från HAS kommer hit och ska hänga med oss. Jag vet inte så mycket om planen för kvällen än men berättar sen vad vi roat oss med!

Glad lördag!

Publicerat den
Kategoriserat som hippologlivet

av fawr0001