Vårflod!

Hej hallå! Här sitter jag i Sundsvall, vi har fina soliga dagar, vilket det verkar som att övriga sverige också har. Med all snö som har legat här i Sundsvall så har vattenhöjden stigit extremt mycket. Vi kommer knappt hem till våran lilla stuga som vi bor i här, haha. Jag var tvungen att byta bil från chevan till enn King Cab igårkväll för att jag inte tar mig fram. Helt galet. Jag har lite bilder men min mobil tar tydligen för fina bilder för att ladda upp, likamed förstora. Ska försök göra något åt det.

Imorse åkte vi in till Bergsåker med fyra hästar iallafall. Jag körde min favorit, Lykkje Erna, världens finaste tjej. Lite nervig men exteriören är perfekt, teckningen likaså, sen är hon vettig och trevlig trots lite nerver, och springer jättebra! När vi kom hem sen så red vi ut på en jättemysig ridtur i solen, jag red Grude Svarten, en snäll liten kille. På eftermiddagen sedan har jag och Bella suttit ute och lapat sol. Så himla skönt väder <3

Jag kommer till Alsen på onsdagkväll igen eftersom jag ska starta Tellbell på fredag. Är superpepp på start plus att komma hem till nya läggisen och pojkvännen! Livet leker gott folk och snart är det terminsslut, knappa månaden kvar sen är andra året på hippen gjort. Tiden går så himla fort!

av fawr0001

Hej! Här på bloggen kommer ni kunna följa mig i min vardag som hippologstudent vid SLU på riksanläggningen Wången. Jag är en norrlänning på 26år som läser andra året på hippologen. Jag trivs som fisken i vattnet på detta program och kommer dela med mig av studierna samt vardagen i de jämtländska skogarna! Skriv en kommentar om ni funderar över något rörande hippologprogrammet! :)