Högtryck i Alsen!

Nu är första veckan avklarad! Mjukstarten som skolan bjöd på var uppskattad av i varje fall mig, då jag haft tid att pyssla på med att få ordning i lägenheten och i stallet. Igår drog många av oss hippisar till bygdegården här i alsen, som ligger ungefär 50 meter från där vi bor, det var pubkväll med ’Högtryck i Alsen’, som bandet som spelade kallar sig. Jag hade en supertrevlig kväll och det var massor med folk, nästan så att man funderade över vart alla kom ifrån då Alsen inte har så väldans många invånare bortsett från oss Wångenelever! 😀

Lördagen spenderades annars i stallet, Telman fick debutera i ridhuset och jag longerade honom en stund. Om hans travhästkarriär inte blir långvarig så har han iallafall en lysande framtid som ridhäst, så duktig som den killen är. Idag ska jag, Tamara och Bella ut och rida vid lunch. Alsen bjuder på dimma just nu, men jag hoppas det klarnar upp lite innan 12.

Juste, i fredags hade vi första FEK -(företagsekonomi i hästverksamhet) föreläsningen! Jag har hört så mycket om hur svår och jobbig den kursen ska vara, men jag måste säga att jag är väldigt positivt inställd till alla kurser vi läser den här terminen. FEK;en känns bara spot on, intressant och relevant, då jag ser mig själv som företagare någon dag. Annars läser vi hästens friskvård och travhäst i träning, och alla kurser känns supergivande och intressanta! Jag läser verkligen världens bästa utbildning! 😀 Nu får ni lite bilder från veckan!

Publicerat den
Kategoriserat som hippologlivet

av fawr0001

Hej! Här på bloggen kommer ni kunna följa mig i min vardag som hippologstudent vid SLU på riksanläggningen Wången. Jag är en norrlänning på 26år som läser andra året på hippologen. Jag trivs som fisken i vattnet på detta program och kommer dela med mig av studierna samt vardagen i de jämtländska skogarna! Skriv en kommentar om ni funderar över något rörande hippologprogrammet! :)