Fredag hela veckan!

Denna vecka har jag verkligen haft fredag hela veckan typ. Det har varit väldigt lugnt, många dagar utan lektioner iom med lärardagar och lärare som varit borta av andra anledningar, men det har varit skönt faktiskt. Vi har haft lite självstudier och kört häst mest endå! Imorse hade vi iallafall ett teoripass med Wångens hovslagare Bosse Milton. Vi pratade om unghästträning, och om hur det går till i USA gentemot Sverige osv, mycket intressant! Sedan körde jag Tellis, vi ska köra provlopp inne i Ösund imorgon istället för licenslopp idag. Testade iallafall ett par armbågsskydd och han brydde sig noll om dem, det ska blir kul att köa provlopp imorgon med killen! Hoppas det inte blir för kul bara, hehe.

Efter Tellis körde jag Rexen, vi körde 6 snabba intervaller på banan, superfin är han Rextex. Hoppas på start snart för båda grabbarna!

av fawr0001

Hej! Här på bloggen kommer ni kunna följa mig i min vardag som hippologstudent vid SLU på riksanläggningen Wången. Jag är en norrlänning på 26år som läser andra året på hippologen. Jag trivs som fisken i vattnet på detta program och kommer dela med mig av studierna samt vardagen i de jämtländska skogarna! Skriv en kommentar om ni funderar över något rörande hippologprogrammet! :)