Tror aldrig vintern kommer ta slut.

Nä, nu har vi storm igen. Det snöar och blåser, men idag tvingade faktiskt inte lärarna ut oss med unghästarna utan vi styrde istället om schemat och hade teori ihop med tre lärare. En mycket givande och mycket intressant lektion som gav träningspepp! Nu är jag laddad för att köra hästarna tre imorgonbitti! Den här veckan är jag förresten stallchefsaspirant nere i F-stallet. Det ingår i ledarskapskursen, där vi ska reflektera över hur vi är som ledare och olika ledarskapsmetoder. Min grupp som jag ’bossar’ över är väldigt självgående och jag hjälper mest bara till. Men det är nyttigt att vara i olika stall med olika grupper trots att jag kanske inte känner att det är så utmanande. Imorgon är sista dagen sen ska jag sammanställa en liten rapport om det hela i helgen tänker jag medan jag har det färskt i minnet.

Här är en bild ifrån förra veckan på Telle och de 3 småtjejerna han går ihop med i hagen. I början blev han totalt utstött men nu har han fått lite karaktär och har funnit en vän i dem alla tre på olika vis. Under vinstilla och fina dagar skulle jag kunna studera hästgrupper och beteenden hur länge som helst tror jag. Tycker det är väldigt roligt, speciellt hur nya grupper formar sig.

av fawr0001

Hej! Här på bloggen kommer ni kunna följa mig i min vardag som hippologstudent vid SLU på riksanläggningen Wången. Jag är en norrlänning på 26år som läser andra året på hippologen. Jag trivs som fisken i vattnet på detta program och kommer dela med mig av studierna samt vardagen i de jämtländska skogarna! Skriv en kommentar om ni funderar över något rörande hippologprogrammet! :)