Nu är jag less på vintern!

Alltså denna vinter har varit så obeskrivligt lång. Jag hade inte minsta ångest inför vintern innan den kom, och har inte tyckt att den har varit så himla jobbig heller, men nu är jag tammetusan less. jag är less på att frysa så fort jag går utanför dörren, less på att köra häst i kyla eller snöstorm, less på att tappa känseln i händer och fötter i slutet på varje körtur, less på att plumsa i snö när man ska ta in och ut hästar, less på att portarna i stallet fryser, att hökakorna i hösilaget är frusna, less på att skrapa bilrutor, ja ni hör ju, less helt enkelt. Men det lär väl vara vinter till April så jag får väl suck it up. Annars har jag haft lektion via skype på morgonkvisten. Rätt skönt att kunna mysa ner sig under en pläd i soffan med en kopp kaffe under en föreläsning. Nu ska jag snart till skolan och ha en utvärdering av Rehabilitering och Friskvårdskursen, det är typ det som står på dagens schema. Har även varit duktig och ringt lite behövda samtal under dagen. Det är cirkus 20- idag. Men senare i veckan ska det bli nollgradigt! 😀 Kom vår!

av fawr0001

Hej! Här på bloggen kommer ni kunna följa mig i min vardag som hippologstudent vid SLU på riksanläggningen Wången. Jag är en norrlänning på 26år som läser andra året på hippologen. Jag trivs som fisken i vattnet på detta program och kommer dela med mig av studierna samt vardagen i de jämtländska skogarna! Skriv en kommentar om ni funderar över något rörande hippologprogrammet! :)