Fredag hela veckan

Eller hur var det nu? Jourvecka, likamed klockan ringer innan den slagit 6. En natt i veckan sov jag i 10 timmar (!) haha ni kan ju gissa hur tidigt jag somnade då. Annars har det varit storm hela veckan. Igår hade vi ’ekipage i balans’ med Fördjupningskurs trav, en vuxenutbildning här på Wången. Den var en dag med mycket diskussioner och bra tankar kring allt som har med balansering av häst att göra. Även balans mellan människa och häst fick vi med. Idag sen så körde jag intervaller med Rexen, Telle fick gå pullert med en bångstyrig unghäst på släp. Men hon lärde sig efter en stund hon också. Sen körde vi in till Krokom och åt på Frasses, kan ha varit det godaste på länge och då var det inte ens supergott. Haha, har seriöst ätit mackor de senaste tre dagarna, och minns inte sist jag lämnade Alsen för att åka till en affär. Efter födointag så handlade vi, hyffsat onyttig handling, men det kan behövas såhär en fredag. Helgen blir lugn, har bara hästar inplanerat, samt kanske städa, tvätta, och läsa lite projektarbete möjligen! Hoppas helgen är bra kompisar!

av fawr0001

Hej! Här på bloggen kommer ni kunna följa mig i min vardag som hippologstudent vid SLU på riksanläggningen Wången. Jag är en norrlänning på 26år som läser andra året på hippologen. Jag trivs som fisken i vattnet på detta program och kommer dela med mig av studierna samt vardagen i de jämtländska skogarna! Skriv en kommentar om ni funderar över något rörande hippologprogrammet! :)