Lördag!

Hejhej hemskt mycket hej! Jag överlevde mitt första lopp i förrgår och det var såååå roligt! Vi kom in sist av ed hästarna som stod på benen, men vad gör det? Jag hade ingen pisk med mig och exemplariske Rex blev lite bekväm, men som den icke-tävlingsmänniska jag är så tar jag sånt där med placeringar rätt så piano. Att Telle också kom sist i sitt lopp var dock inte lika lugnt, tråkigt att han tycker det är så spänt i startmomentet och inte kan stå på benen.

Idag har vi iallafall varit inne i östersund, jag Matilda och Malin och fått en del saker uträttat. Vi har ordnat en ny fläktrem till matildas bil som dog igår, samt införskaffat nödvändigheter som nudlar och vin. Jag har även ridit Tellis i kylan! Han trivs rätt bra under sadel, lillkillen. På pluggfronten har det tyvärr varit ganska lugn både igår och idag, men ska försöka ta igen det imorgon. Så jag slipper sitta i jul 🙂

Nu vankas det lördagsmys här i kösta! Tjing!

Publicerat den
Kategoriserat som hippologlivet

av fawr0001

Hej! Här på bloggen kommer ni kunna följa mig i min vardag som hippologstudent vid SLU på riksanläggningen Wången. Jag är en norrlänning på 26år som läser andra året på hippologen. Jag trivs som fisken i vattnet på detta program och kommer dela med mig av studierna samt vardagen i de jämtländska skogarna! Skriv en kommentar om ni funderar över något rörande hippologprogrammet! :)