Stockholm International Horse Show

Imorgon åker vi till stockholm 😀 Så laddad, i dagarna tre ska vi jobba i Agrias monter, så kom och hälsa på mig om ni har vägarna förbi! Jag kommer vara utrustad med en namnskylt! Förutom monterjobbet så kommer vi se showerna och gå på mässan. Så himla peppad 😀 Kommer knappt sakna Telle! Skämtochsido.

Påtal om Telle så fick han agera bebissällskap, när Bella körde Jerva. När bebis var färdig, så fortsatte jag och Tellis på både banan och slingan. Jag hade en mycket lycklig kille framför vagnen, Telle skulle typ kunna springa förevigt. Innan Telle, så red jag Rex. Vi var i ridhuset och jobbade med lite bommar och hoppade faktiskt ngt skutt på kanske 60cm. Vi övar upp oss inför att Jan Jönsson kommer hit den 10-12 December, och ska hålla lektion för oss med travhästarna.

Igår så hade jag en examination, där jag och Bella höll en clinic om hästens skelett och muskler, på latin. Deni. Godkänd blev jag, vilket resulterar till mer timmar åt egna studier på schemat. Vilket är välbehövligt kan jag tala om. Efter denna stockishelg ska jag inte lämna lägenheten för annat än stallet! Har så mycket att göra fram till jul. Men det är roliga saker, så frukta inte! Hoppas vi ses i Stockholm i helgen!

Publicerat den
Kategoriserat som hippologlivet

av fawr0001

Hej! Här på bloggen kommer ni kunna följa mig i min vardag som hippologstudent vid SLU på riksanläggningen Wången. Jag är en norrlänning på 26år som läser andra året på hippologen. Jag trivs som fisken i vattnet på detta program och kommer dela med mig av studierna samt vardagen i de jämtländska skogarna! Skriv en kommentar om ni funderar över något rörande hippologprogrammet! :)