Terminstart!

Hej alla hästvänner! Felicia heter jag, 26 år och ursprungligen från Umeå! Jag tänkte blogga om livet som hippologstudent och vardagen i Alsen samt Wången som är en av SLU;s riksanläggningar Jag påbörjar nu mitt andra läsår och har faktiskt längtat efter skolstarten! Idag var första dagen på denna termin och vi mjukstartade med en mentorsträff där vi fick hälsa de nya hipp-ettorna välkomna samt att vi tvår och treor fick återförenas. De flesta av oss kom tillbaks till Alsen under helgen så många av oss sågs redan igårkväll då vi styrde ihop en liten kräftskiva nere i källaren där bland annat jag bor 🙂 Jag ska tillbaks till Wången snart igen då vi ska ha lite roliga aktiviteter och äta middag ihop! Jag återkommer med mer info om vem jag är samt om vad vi kommer att göra under första pluggveckan, men nu måste jag åka till stallet och plocka in min häst! Hej så länge!

av fawr0001

Hej! Här på bloggen kommer ni kunna följa mig i min vardag som hippologstudent vid SLU på riksanläggningen Wången. Jag är en norrlänning på 26år som läser andra året på hippologen. Jag trivs som fisken i vattnet på detta program och kommer dela med mig av studierna samt vardagen i de jämtländska skogarna! Skriv en kommentar om ni funderar över något rörande hippologprogrammet! :)