Umeåhelg!

I helgen var jag i umeå, har hunnit med familjemys och en vinkväll med tjejerna. Känns dock ganska skönt att vara tillbaks i Alsen igen sen igår! Vetni?! Idag blev finally min licens grön. Alltså jag får börja köra lopp? Tänker kanske inte göra det just exakt på en gång, menar måste ju sy upp dressen först men sen så.

Idag har vi gjort ett försök i att räkna stegfrekvensen på trav vs islandshäst på 1000 meter. Matilda (hipp2) red Dis, och Niko i hipp1 körde Eliax.  Jag körde en bil bredvid och Bella satt i baksätet och filmade med slowmotionfunktionen. Det blev superfina filmer, ska se om jag kan få in dem på datorn, filerna blir ju tyvärr så stora när man filmar i slowmotion.

Annars körde jag Telle första gången imorse sedan vi tog ut vargtänderna. Det kändes bara fint, så vi ska sikta mot start 16 nov.

Annars har jag varit duktig och monterat ihop en malmbyrå, helt ensam, som jag köpte under umeåhelgen. Jag kan vara den händigaste tjejen levande. Skämtåsido, men det gick helt ok bra iaf! Nu ska jag rätta seminarieuppsatser, ha det!

av fawr0001

Hej! Här på bloggen kommer ni kunna följa mig i min vardag som hippologstudent vid SLU på riksanläggningen Wången. Jag är en norrlänning på 26år som läser andra året på hippologen. Jag trivs som fisken i vattnet på detta program och kommer dela med mig av studierna samt vardagen i de jämtländska skogarna! Skriv en kommentar om ni funderar över något rörande hippologprogrammet! :)