Winter is coming

Glad söndag! Idag är det strålande väder här i Alsen! Jag har jour i helgen vilket gör att jag kommer mig upp och ut på morgonen, det gick ganska lätt en fin morgon som idag, även om vi satt och sippade vin under gårkvällen, jag och hippkompisar.

Sedan vi hördes senast så har Telle hunnit starta. Han var sååå duktig, gick sitt första medeldistanslopp på ett fint sätt, till en otroligt irriterande upploppsgalopp på slutet… Utan den hade han blivit 3a/4a, men han hamnade istället på en åttonde plats och fick med sig sista pengarna hem. Han var knappt anfådd efter loppet och skötte sig super under hela tävlingsdagen, Telle som annars kan tycka att det är lite stressigt att åka iväg och tävla. Nöjd är jag iallafall och om allt fortsätter som vanligt så får han starta den 16e Nov igen 🙂

Igår så var vi inne i Östersund hela dagen, jag, Matilda och Victoria. Vi hade en supertrevlig dag med  lunch på Vezzo,  och inköp av lite inredningsgrejer osv. När vi kom tillbaks till Alsen så lagade vi hemmagjord pizza och sippade drinkar. En superbra lördag.

Det är höstlov för gymnasieelevrna nästa vecka, så det är ganska tomt på Wången då de flesta har åkt hem. Vi studenter har ju tyvärr inga lov, men jag tänker åka hem till umeå på torsdag i vilket fall och umgås med nära och kära över helgen! Ska bli kul att komma hem en sväng, även om jag inte skulle kunna trivas bättre här ute i de jämtländska skogarna. Vi hörs snart igen!

av fawr0001

Hej! Här på bloggen kommer ni kunna följa mig i min vardag som hippologstudent vid SLU på riksanläggningen Wången. Jag är en norrlänning på 26år som läser andra året på hippologen. Jag trivs som fisken i vattnet på detta program och kommer dela med mig av studierna samt vardagen i de jämtländska skogarna! Skriv en kommentar om ni funderar över något rörande hippologprogrammet! :)