Dissektion

Idag har vi dissekerat hästben och skrivit ut alla ligament och vävnader på latin. Hur var er måndag? Nämen det var kul, luktar lite äckligt annars rätt spännande att skära i hästben. På fm hade föreläsning via länk tillsammans med veterinärstudenterna och Anna Bergh, väldigt intressant.

Imorgon ska jag köra wångens examenslopp för avgångselever och studenter sen tar jag med mig hästen jag kör hit till Wången en månad då ägaren ska opereras. Blir roligt! Massa som händer nu, nästa vecka är det elitloppet! Ska bli fett najs, bara jag hittar hästvakt hehe.

av fawr0001

Hej! Här på bloggen kommer ni kunna följa mig i min vardag som hippologstudent vid SLU på riksanläggningen Wången. Jag är en norrlänning på 26år som läser andra året på hippologen. Jag trivs som fisken i vattnet på detta program och kommer dela med mig av studierna samt vardagen i de jämtländska skogarna! Skriv en kommentar om ni funderar över något rörande hippologprogrammet! :)