Slutspurt!

Jag är helt värdelös på att blogga nu jag vet. Förra veckan hade vi påsklov iaf så då låtsas vi att jag var ursäktad. Vi studenter har ju inte riktigt lov, men det var iallafall undervisningsfritt vilket var skönt för det var dunder väder, jag var valpvakt och gårdsvakt åt en av mina lärare. Fick också feta pollenchocken för att det blev grönt på träd och gräs i slutet på april? Gissa sen vad jag vaknade till idag? SNÖ! Typ 5cm säkert mer. Jaja, det mesta är borta nu men det småsnöade på oskis kvällsprommis ikväll igen……

Iallafall så har ju SAS haft flygstrejk som ingen kanske har missat! Min kompis höll däremot på att missa sin helg här pga av det, men nu verkar det som att hon kommer imorgonkväll från estockholmot! Välkommen Mallis. Malin är en kompis jag lärde känna när jag bodde i L.A för 5 år sedan (så längesedan!!) hon peppade mig att söka hit då jag alltid varit hästnörd.

Annars är jag numera även en hundnörd och vill ha kennel och ställa ut och tävla och träna hund helst, hehe.

Det jag egentligen skulle skriva om och menade med rubriken var slutspurt på exjobbet. Lämnade precis in det för opponering som jag är godkänd för, själva opponeringen blir på Tisdag nästa vecka. Blir spännande, sen ska vi testredovisa det för utbildningsrådet på torsdag nästa vecka vilket blir ännu mer spännande! Men lix dags att bli kompis med mitt arbete verbalt mer än att berätta titeln och resultatet till folk i en mening.

Nu vill Oskis nog sova så jag antar att vi gör så, nattinatt! Och glad snöig maj!

av fawr0001

Hej! Här på bloggen kommer ni kunna följa mig i min vardag som hippologstudent vid SLU på riksanläggningen Wången. Jag är en norrlänning på 26år som läser andra året på hippologen. Jag trivs som fisken i vattnet på detta program och kommer dela med mig av studierna samt vardagen i de jämtländska skogarna! Skriv en kommentar om ni funderar över något rörande hippologprogrammet! :)