Goddagens alla glada!

frukost hemma i mitt kära alsen <3

Frukosten är inte från idag utan förra veckan, typ första dagen väl hemma! Försöööker vara lite nyttigare nu när jag inte jobbar i stall osv livet. Typ idag, skulle gå ut och gå en sväng med Oski, slutade med att vi gick hela Landverk runt. Myspys tyckte jag ock osken. Sen har jag hunnit börja med exjobbet lite och nu på eftermiddagen har vi kört med lamness locator och palperat Bellas häst gullan som start på Friskvårds och rehab kursen. Nästa vecka ska vi ner till Rättvik och göra ett studiebesök och en första hippoanalys där vi ser över alla delar i ett stall och/eller runt en verksamhet. Om ni också vill ha hästiga härliga dagar så måste ni komma ihåg att söka till hippologprogrammet senast 15 april! Ni kommer inte ångra er!

Nedan ser ni två bilder, en på sötoskis som ligger och sover bredvid mig och en på mig första dagen i Spanien då förra veckan. Man kan uppskatta andra saker än hästar också, hehe.

liten Oskelito i umeå

första dagen i spanien

av fawr0001

Hej! Här på bloggen kommer ni kunna följa mig i min vardag som hippologstudent vid SLU på riksanläggningen Wången. Jag är en norrlänning på 26år som läser andra året på hippologen. Jag trivs som fisken i vattnet på detta program och kommer dela med mig av studierna samt vardagen i de jämtländska skogarna! Skriv en kommentar om ni funderar över något rörande hippologprogrammet! :)