Godlördag

Hejhejhej, idag är det travgala på umåker likamed jag jobbar helg så teamet kan parta med gott samvete. Det har rullat på fint hela veckan och gud så himla mycket lättare det är att jobba när vårvädret smugit sig på! Less på kyla och snö nu! Får man säga det i mitten på februari? Allt är fint VFU-vecka 4, tänk så snabbt tiden går, snart är det dags för Wången igen och sedan tar jag examen?

Ikväll ska jag och mamma hem till syster och äta middag. En fördel med att ha VFU på hemmaplan. Genom hippologprogrammet kan man ha VFU i princip vart man vill under sista året. Min kurskamrat Bella tillexempel är i Frankrike hos Stall Goop. Möjligheterna är oändliga, och endå är jag här på hemmaplan. Men jag är rätt nöjd med valet faktiskt. Jag är inte så ’känd’ inom travsverige (ännu) 😉 så tänker mig att det är bra att folk hemma vet att jag finns iom att vi verkar vilja bo här i framtiden.

Hoppas allt rullar vänner, det gör det för mig, ha det fint och håll tummarna att team Dunder drar hem några priser under kvällens gala! Minst en vet vi kommer iaf!

av fawr0001

Hej! Här på bloggen kommer ni kunna följa mig i min vardag som hippologstudent vid SLU på riksanläggningen Wången. Jag är en norrlänning på 26år som läser andra året på hippologen. Jag trivs som fisken i vattnet på detta program och kommer dela med mig av studierna samt vardagen i de jämtländska skogarna! Skriv en kommentar om ni funderar över något rörande hippologprogrammet! :)