Bloggelibloggelu

Hejhopp från Ume! Två praktikveckor har nu rullat iväg. Dagarna rullar på bra och jag har lärt mig alla hestisars namn osv finally! Det tog sin tid denna gång, kanske börjar blir gammal. Roberts hästar är väldig fina och välkörda hela högen, även unghästarna. Väldigt kul, om jag ska lämna min blivande unghäst till någon sen så blir det till praktikvärden. Idag körde jag 4 bebisar, Kissinger boko, Bonnie Parker, Koohinor (?) Boko och Alex on ice. Men vetni att det känns faktikst så välbehövligt med en helg nu. Främst för mina händer, i denna kyla och med min hud så får jag småsår och sprickor osv som svider sate så jag tänker att de mår bra av lite stallvila. Även om jag ev tänkte åka ut på Teg och köra lite hest hehe. Annars tänkte jag umgås med Vivve = kompis, samt sova ut och träna med Oskis.

Hoppas ni har en bra vinter och slipper frysa!

av fawr0001

Hej! Här på bloggen kommer ni kunna följa mig i min vardag som hippologstudent vid SLU på riksanläggningen Wången. Jag är en norrlänning på 26år som läser andra året på hippologen. Jag trivs som fisken i vattnet på detta program och kommer dela med mig av studierna samt vardagen i de jämtländska skogarna! Skriv en kommentar om ni funderar över något rörande hippologprogrammet! :)