Equiterapeut

Hellu. Idag har vi varit på studiebesök tillsammans med Hov1. Vi åkte till Monica Nilsson, equiterapeut i Skyttmon, väldigt intressant och en så duktig och logisk person! Vi hade med oss två hästar från skolan, en med en rörelsestörning fram som jobbat snett med kroppen och därav musklat enbart ena sidan, och en med rörelsestörning bak där vi inte hittade mer än en spänd lårmuskel som bildar mjölksyra i lopp och ger en trött häst. Vi lärde oss också vad vi kan göra hemma med hästar som dessa med mera. Jag hade med mig lilla Oska under studiebesöket och hon skötte sig exemplariskt runt en massa hästar och människor. Duktiga lilla valp.

Nu är det höstlov för många på wången, för mig är det självstudier som gäller. Jag har en inlämning i FEK, examensarbete och hästar att köra. Hoppas min stukade fot blir bättre till helgen så jag kan visa Blixen i häst för hand. Lite från mig!

av fawr0001

Hej! Här på bloggen kommer ni kunna följa mig i min vardag som hippologstudent vid SLU på riksanläggningen Wången. Jag är en norrlänning på 26år som läser andra året på hippologen. Jag trivs som fisken i vattnet på detta program och kommer dela med mig av studierna samt vardagen i de jämtländska skogarna! Skriv en kommentar om ni funderar över något rörande hippologprogrammet! :)