Snö, vinterdäck, sol och badkläder

Ja rubriken är något motsägande men det är alla saker som rör sig i mitt huvud just nu. Idag ska jag byta till vinterdäck på bilen med hjälp av en hovis då jag tyvärr inte kan detta ännu. Det faller ner snö utanför fönstret och imorgon åker vi till spanien! 😀 Inte svårare än så. Livet fortsätter leka förutom finnarna som ploppat upp på hakan då matvanorna inte varit de bästa på ett tag.

Jag ska på en stund åka och köra sista passet med Glittra innan avfärd. Glittra som ska gå premielopp på Fredag. Uppis ska jogga, kunde inte köra killen igår då han stod med feber men senare under gårkvällen gick han ner till normal temp igen tack och lov. Han ska starta på Bergsåker nästa tisdag om han håller sig frisk. Allt detta händer alltså medan jag ligger på en solstol i syrrans villa i Cabo Roig. Livet rullar tydligen på utan en.

I eftermiddag sedan så har vi en rolig lektion på schemat, vi ska köra intervaller med tre hästar i två olika backar och ta prover för att se hur mycket träningen påverkar dem. Sedan ska vi göra samma prover under dubbelheat på banan nästa vecka. Det blir roligt!

Jag kommer vara lite tyst här medan semester nalkas så ni vet om det, men hör av mig nästa vecka igen! 😀 Nästa vecka är det också bara en vecka kvar tills vi plockar hem valpis! <3

av fawr0001

Hej! Här på bloggen kommer ni kunna följa mig i min vardag som hippologstudent vid SLU på riksanläggningen Wången. Jag är en norrlänning på 26år som läser andra året på hippologen. Jag trivs som fisken i vattnet på detta program och kommer dela med mig av studierna samt vardagen i de jämtländska skogarna! Skriv en kommentar om ni funderar över något rörande hippologprogrammet! :)