Skolstart!!

Hej och hallå! Idag börjar äntligen skolan, wiho. Jag är faktiskt peppad, det har varit gött att jobba med hästarna på Wången i sommar men det känns bra att äntligen få komma igång med sista året på utbildningen och alla kurser och exjobbet som väntar osv. Nedan kan ni se lite bilder från vad jag haft för mig under sommaren. Mycket hästkörning, två helger i umeå, en del besök hit till Alsen har vi fått och som i övriga Sverige en jäkla massa soltimmar likamed miljoner vattendunkar till pållarna.

Iallafall så hade vi igår en myskväll med alla nya och gamla hippar. Supertrevligt att träffa de nya ettorna, och de gamla såklart, vi lekte lek, åt en massa pizza och avslutade kvällen i stallet, hästnördar som vi är.

Lite tråkigt från sommaren dock är att leasinghäst Telle har fått en gaffelbandsskada med en inte jättebra prognos, så han ska få lägga travskorna på hyllan och istället bli fjällhäst hos min kompis som driver ridcenter i Idre nere i Dalarna. Jag får se om det blir någon ny stjärna nu eller kanske närmare våren. Så mycket beslut att ta i detta liv.

Nu efter lunch har vi iallafall uppstart, sen kickar period 1 igång ganska direkt med lektioner osv. Återkommer senare i veckan! 😀

Publicerat den
Kategoriserat som hippologlivet

av fawr0001