Back in Alsen!

Hej gott folk! Nu är jag tillbaks i Alsen sedan i fredags och det är sista veckan på år 2! Hur snabbt har inte dessa två år gått? I lördags hade vi en avtackning för treorna nere vid vattnet med grill, kubb, fuldanser, bastu osv. Sen har ju världens största travhelg, elitloppshelgen pågått så vi som inte tog oss ner till Solvalla har suttit bänkade framför tvn och kollat på en massa fina hästar! Grattis till Ringostar Trebb och Wilhelm Paal som vann Elitloppet 2018! Nästa år hoppas jag kunna vara på plats!

Jag har en dejt med klassisarna och mentor idag på schemat. Telle går ute på nätterna un när det är såhär varmt så får han vila inne lite på dagarna när termoetern visar närmare 30 grader. Skönt tycker Tellis, ny rutin är kvällskliande i hagen och stirra ut Telle medan han låångsamt äter upp sin frukost varje morgon <3 Igår körde vi en sväng i pullert, idag får vi se om herrn orkar med något då det skall bli som varmast från ungefär nu, 10:20 till 20:00 ikväll. Vad händer med klimatet gott folk?

av fawr0001

Hej! Här på bloggen kommer ni kunna följa mig i min vardag som hippologstudent vid SLU på riksanläggningen Wången. Jag är en norrlänning på 26år som läser andra året på hippologen. Jag trivs som fisken i vattnet på detta program och kommer dela med mig av studierna samt vardagen i de jämtländska skogarna! Skriv en kommentar om ni funderar över något rörande hippologprogrammet! :)