Hej hopp!

Hej alla glada! Här sitter jag , för tillfället i Alsen, jag känner att jag hoppar mellan, umeå/sundsvall/ösund omvartannat. Familjen ringer då och då och undrar vart i norrland jag riktigt befinner mig. Här händer det grejer iallafall! Pojkvännen flyttade hit i torsdags, jag kom tillbaks igår, fredag, och idag lördag har vi packat ner det mesta i lägenheten. För imorgon flyttar vi till en trea! 😀 Bara just här bredvid! Hur perfekt? Killen får ett datarum, jag får en dubbelsäng, vi får ett stort kök, osvosv. Känns super, imorgon flyttar vi alla möbler och sover första natten i nya läggan! La perf!

Annars har veckan på praktiken rullat på fint. Det har kommit tre nya hästar till Tjomsland, två från norge och en ny i träning som jag och Bella hämtade i Hammerdal i tisdags. Idag har jag kört Tellbell och han känns superfin.

Jag och Joel såg precis dokumentären om Avicii som dog förra veckan. Jag har aldrig varit ett Avicii-fan, har trott att han var en ung spårad pöjk men efter dokumentären tar jag tillbaks allt sådant och känner mig faktiskt rätt känslosam när jag tänker på livet hans. Tappade bort en mobil på en av hans spelningar för några år sedan, kanske hade det något med mina dåliga associationer att göra. Usch så hemskt livet är ibland! Ta hand om er gott folk! Nu är det dags för sista natten i ettan! Tjing!

av fawr0001

Hej! Här på bloggen kommer ni kunna följa mig i min vardag som hippologstudent vid SLU på riksanläggningen Wången. Jag är en norrlänning på 26år som läser andra året på hippologen. Jag trivs som fisken i vattnet på detta program och kommer dela med mig av studierna samt vardagen i de jämtländska skogarna! Skriv en kommentar om ni funderar över något rörande hippologprogrammet! :)