Team Tjomsland

Nu har tre VFU-dagar gått och vi trivs här i Sundsvall jag och Bellis. Imorgon jobbar vi också, sen rullar vi tillbaka till Alsen över helgen så vi får pyssla om våra egna pållar också. Tjomsland har väldigt fina kallblod, många hingstar men alla beter sig ok! Igår och idag har vi varit inne med några hästar och kört fort, då banorna kring Wolmsta Gård inte är de bästa såhär på vårkanten, spec inte idag då det kom massa snö igen. I måndags åkte Bella med på lunchtrav på Hagmyren medan jag var hemma på gården och körde häst. Körde fina Cali Maks och lille Odinprinsen. Cali Maks är halvbrorsa med Telle, hehe, de har dock inte en likhet.

Detta är Cali Maks som gömmer sig under all man.

Ikväll ska vi se finalen av mästerkock, sen sova tidigt, somnade kring 7 häromdagen jag 😀 Stackars Bella som bor sambo med en Gunilla som mig själv.

Nu får ni lite bilder!

av fawr0001

Hej! Här på bloggen kommer ni kunna följa mig i min vardag som hippologstudent vid SLU på riksanläggningen Wången. Jag är en norrlänning på 26år som läser andra året på hippologen. Jag trivs som fisken i vattnet på detta program och kommer dela med mig av studierna samt vardagen i de jämtländska skogarna! Skriv en kommentar om ni funderar över något rörande hippologprogrammet! :)