VFU

Vilken påskhelg vi har! Långfredagen var om tidigare nämnt travdag och det gick hur fint som helst! Telle var kanon, vi knep sista peng men han hade nog kunnat hamna ännu lite längre fram om jag hittat lucka i tid, vi blev istället fast bakom en galopperande rygg en liten stund för länge. Men skam den som ger sig, denna gång kom vi iväg fint i starten och Telle sänkte rekordet ytterligare, plus att jag körde in mina första pengar! Roligt! Nikos häst kom sen 3;a på ett jättefint sätt och Eliax, (passhäst) kom första utan peng med gick en 15- tid på ett väldigt bra sätt han med! Fina hästar! Igår sen så var min kurskamrat Bella på Dannero med sin passhäst och de fick pengar med sig hem de med! Det är kul med trav!

Nu strax rullar bilen mot Sundsvall och VFU. Jag och Bella ska vara hos Tjomsland på hans filial i S-vall. Jag har inga förväntingar utan är bara peppad på att få se något nytt och förhoppningsvis lära mig massor. Det känns också bra att det bara är en tre timmars biltur bort från Wången, för då kan jag komma hem till Tellemannen på helgerna.

Nu ska jag fortsätta äta ur min kyl trots att jag snart spricker. Ha det!

av fawr0001

Hej! Här på bloggen kommer ni kunna följa mig i min vardag som hippologstudent vid SLU på riksanläggningen Wången. Jag är en norrlänning på 26år som läser andra året på hippologen. Jag trivs som fisken i vattnet på detta program och kommer dela med mig av studierna samt vardagen i de jämtländska skogarna! Skriv en kommentar om ni funderar över något rörande hippologprogrammet! :)