Tidigt påsklov

Hej och hallå från Umeå! Jag kom hem till hemstaden i förrgårkväll efter en dag med studiebesök i Sundsvall. Vi besökte Svante Båth, PH Vet och Ortsjögård, sen rullade Wångenbussen vidare till Bergsåker där det var v86-tävlingar på kvällen, men då rullade jag hemåt för att inte behöva köra ensamen till umeåt hela mörka kvällen. Besöken var väldigt lyckade iallafall! PH Vet har varit en guru i mina ögon under många år trots att jag aldrig besökt hans klinik, nu när jag fick lyssna på honom under mindre än en timma så mer än växte han i mina ögon och han väckte många tankar i mitt hippologhuvud. Där skulle det vara intressant att spendera mer tid! Ortsjögård var nästa stop, efter en lunchpaus på Pinkladies (en diner som enbart spelade 50’talsmusik, supercharmig), ortsjögård är en modern anläggning som tar emot fölston, konvalescenter, rehabpatienter och unghästar. Jag är ju väldigt intresserad av avel sedan innan och detta besök fick mig att drömma mig bort mot framtiden när jag själv önskar stå som ägare för en sådan anläggning. Finns det något mysigare än föl och unghästar?

Här i Umeå så har jag hunnit med en stallvisit, (hör och häpna) Telles halvbror Almfaks bor här, och vi var ute på en mysig tur under gårdagen medan solen sken. Annars hann jag umgås med familjen under gårdagen och vi avslutade kvällen med ett biobesök. Vi såg tårtgeneralen och den var verkligen över förväntan! En rolig men samtidigt fin film! Idag sen så ska jag och pojkvännen hänga på Avion och IKEA, vi har en lunchdejt inplanerad med Joels mamma och senare en fikapaus med hans pappa. Jag är hemma den här veckan då alla våra kurser slutade i tisdags. I onsdags började VFU-kursen, men vi tar lite lov innan vi åker iväg då VFUN bara är förlagd under 8 av de 10 veckor som kursen pågår. Jag och Bella ska vara hos Tjomsland i Sundsvall om jag inte nämnt det tidigare. Det känns roligt, och det känns samtidigt bra att jag inte är alltför lång ifrån Wången (bara ca 3timmar) så kan jag hänga med Telle på helgerna nu när formen är i toppskick! Mer om detta senare! Här kommer några av de få bilder jag hunnit knäppa under de senaste dagarna.

av fawr0001

Hej! Här på bloggen kommer ni kunna följa mig i min vardag som hippologstudent vid SLU på riksanläggningen Wången. Jag är en norrlänning på 26år som läser andra året på hippologen. Jag trivs som fisken i vattnet på detta program och kommer dela med mig av studierna samt vardagen i de jämtländska skogarna! Skriv en kommentar om ni funderar över något rörande hippologprogrammet! :)