Periodslut!

Det närmar sig slutet för period 3 vilket verkligen känns av. Nästan alla kurser är avslutade med godkända resultat, idag hade vi unghästexamination där jag examinerade Jerva som jag och Bella har kört in sedan i höstas. Hon var suuuperfin dagen till ära och tog inte ett felsteg. Trots att hon var helgalen påväg ut till hagen imorse 😀 Så kul med häst!!

Annars så lämnade jag precis in en uppgift där vi fått fördjupa oss i en valfri träningsmetod och redovisat ett träningschema. Jag anpassade mitt till Telman vilket gjorde det superroligt att skriva, och det är faktiskt ett seminarium angående det ämnet som är det sista som väntar innan jag åker hem till Umeå ett par dagar.

Annars så har Fredrik Johansson, föredetta jockey och Stina Swartling, montéryttare –  varit på Wången under veckan.  De har hållt fyspass på både mark och häst för de som varit intresserade! Även om jag inte tänker mig en montékarriär så finns det mycket jag kunde ta med mig från det de har att berätta.

av fawr0001

Hej! Här på bloggen kommer ni kunna följa mig i min vardag som hippologstudent vid SLU på riksanläggningen Wången. Jag är en norrlänning på 26år som läser andra året på hippologen. Jag trivs som fisken i vattnet på detta program och kommer dela med mig av studierna samt vardagen i de jämtländska skogarna! Skriv en kommentar om ni funderar över något rörande hippologprogrammet! :)