Breddloppstrav

Igår körde jag och Telman vårat första lopp ihop då det var breddloppstrav inne på östersundstravet!Jag är mycket nöjd över Tellis, han kändes fin, även om 1640 som distans inte passar honom alls. När han hunnit trava in sig och slappnar av så är loppet i princip slut. Jag är mycket besviken över inskolningspropositionerna här uppe då det i princip BARA finns 1640-lopp till killen ovan. Varför ha inskolningslopp på distansen som kräver att de springer snabbast när de är orutinerade?? Hursomhelst, gårdagen. Telle var duktig, jag själv gjorde en kuskmiss i starten då jag var så fokuserad på att hålla honom i trav från start att vi knappt kom iväg istället. Vi blev stillastående och tappade flera meter redan från början. Mycket ska man lära sig här i livet. Det var cirkus 24 härliga minusgrader under gårkvällen och vi kom hem kring midnatt men nu såhär dagen efter så har jag mest bara blodad tand och vill köra mera. Vill bli bra att köra från start och få mera rutin. Trav är ju typ världens roligaste sport, jag som aldrig tänkt tävla i hela mitt liv. Det är ju faktiskt rätt roligt. Nu ska jag till skolan, det är fortfarande fruktansvärt kallt, men Rexen vill ut och jogga!

av fawr0001

Hej! Här på bloggen kommer ni kunna följa mig i min vardag som hippologstudent vid SLU på riksanläggningen Wången. Jag är en norrlänning på 26år som läser andra året på hippologen. Jag trivs som fisken i vattnet på detta program och kommer dela med mig av studierna samt vardagen i de jämtländska skogarna! Skriv en kommentar om ni funderar över något rörande hippologprogrammet! :)