Sundayfunday

Godmorgon höll jag på skriva, men klockan är ju faktiskt 11:30. Jag körde Joel till bussen vid 6 imorse, for och släppte ut Telle, åt frullen, sen somnade jag igen, så lite nymorgon är det ju faktiskt. Så. Trött. Denna dag. Jag och Joel har haft en supermysig helg, sa jag att han, killen var på besök? Om int så var han det. På Fredagen så var vi i ösund och shoppade typ exakt hela dagen. Så mysigt, black friday och allt. Sen igår körde vi Telle med pullerten i det vackra vädret, drack glögg, bakade en lussebullekladdkaka som blev typ en smet. Alltså, typ som man vill ha den i huvudet, med med facit hand så önskar jag nog att det gräddats en stund till. Kan man grädda en kaka igen när man haft den i kylen en natt? Iallafall, efter vi bakat kakan (och innan vi åt den) så lagade vi en supergod middag med potatisgratäng och ryggbiff.

Idag, söndag, så ska jag ta det lugnt en stund till tror jag. Sen pluggar jag förhoppningsvis lite. På torsdag drar jag, Bella och Matilda ner till stockis då vi ska jobba på Stockholm International Horse Show btw! 😀 Så peppad, har aldrig varit på horseshow. Ska allt spela på trav idag så jag har lite pengar att shoppa på mässan för! Tjing!

Publicerat den
Kategoriserat som hippologlivet

av fawr0001

Hej! Här på bloggen kommer ni kunna följa mig i min vardag som hippologstudent vid SLU på riksanläggningen Wången. Jag är en norrlänning på 26år som läser andra året på hippologen. Jag trivs som fisken i vattnet på detta program och kommer dela med mig av studierna samt vardagen i de jämtländska skogarna! Skriv en kommentar om ni funderar över något rörande hippologprogrammet! :)