Jag ser det snöar!

Inatt kom snön till Alsen! 😀 Det va typ en liten kuling under natten och morgonen samt att det kommit kanske 30cm snö. Så himla mysigt! Hästarna går och gräver med mulen i snön och vi människor gnäller mest. Men inte jag faktiskt! Detta är ett av få år som jag är superpeppad på snö. Det är så mysigt, sen kan man galoppera i djupsnö, plumsa fram, agnarna blir tyngre likamed gratis drögträning. Ni hör hästnörden i mig? Telle och jag ska också klä ut oss till ren och tomte i december och köra ut med pullerten. Låtsas att vi är med i ngn julfilm typ.

Annars så har vi så mycket plugg framför oss nu innan jul. Känns som att det inte kommer finnas en lugn stund. Än så länge så känner jag mig lugn, men paniken kan nog komma påsmygandes. Jag försöker ladda upp lite snöiga bilder jag tog imorse, men min mobil verkar inte vilja samarbeta. Ikväll kommer hursomhelst min boyfriend Joel hit till Alsen. Imorgon ska vi gå på Black Friday, sen ska vi dricka glögg och baka julkakor under helgen. Typ mysigast ever. Hoppas ni får en fin helg ni med, och att ni också har fått en massa snö, om ni nu gillar snön!

Publicerat den
Kategoriserat som hippologlivet

av fawr0001

Hej! Här på bloggen kommer ni kunna följa mig i min vardag som hippologstudent vid SLU på riksanläggningen Wången. Jag är en norrlänning på 26år som läser andra året på hippologen. Jag trivs som fisken i vattnet på detta program och kommer dela med mig av studierna samt vardagen i de jämtländska skogarna! Skriv en kommentar om ni funderar över något rörande hippologprogrammet! :)