Wångenmästerskapen

Goddag! Vi har väldigt fina men också väldigt kalla (!) vinterdagar här i Alsen just nu. Tror graderna ska sjunka lite emot morgondagen dock. Jag föredrar dock kyla och fina dagar mot plusgrader och slask!

Jag är nyss hemkommen från skolan. Vi har haft Friskvård och Rehabilitering, där jag och Bella planerat inför en liten clinic som vi ska ha inför hipp1 under nästa vecka. Den kommer handla om hästens skelett och muskler, på både svenska och latin. Väldigt bra lärosätt att få berätta för andra faktiskt. Jag ska alldelens strax tillbaks till Wången igen då det är del 1 av wångenmästerskapen ikväll. Det är en tävling för främst islandshästar som anordnas utav gymnasieleverna, men i år har de även lite tregångsgrenar för oss med travisar, och andra tregångare är nog också välkomna om jag inte missminner mig! Ikväll är deltävling 1, sen hålls del 2 i December. Den som har högst poäng från respektiva klass efter båda deltävlingarna blir Wångemästare, och brukar få ett fint täcke till sin häst, bland annat. Några hippisar ska tävla så jag ska dit och vara moraliskt stöd, och lite hästskötare om jag behövs.

Annars så har jag hunnit julpynta i läggan samt kört Telle för pullert för första gången sedan vi hördes sist. Det är ju faktiskt snart December! 😀

Publicerat den
Kategoriserat som hippologlivet

av fawr0001