OMG its FRIYAY

Idag har varit en så himla mysig hästdag! Eller det har varit en himla mysig hästvecka! I onsdags åkte jag och Bella in till ösund med Rex och Kosmos och körde banjobb. Rex var suuuperfin, och det var så kul att köra. Han kan nog starta i början på Januari 🙂 Igår sen, så startade Telle inne i ösund tillsammans med Svärdan. Han sprang sitt första felfria lopp och han kom in på en 8e placering och fick sista peng. Det var nog den bästa placeringen han hade kunnat få för dagen i ett rörigt lopp. Så kul att han höll sig i trav äntligen iallafall. Nästa gång får han springa på medeldistans igen, vilket passar honom bättre.

Idag så började vi morgonen med att köra Kosmos i pullert och så tog vi Rex på släp. Sen körde vi Fall Jerva, bebisen, som fått lite vinterlov då hon är barfota fortfarande. Hon skötte sig som vanligt super, och hon har så himla lätt för sig i traven sötisen. Hon klarar nog en tidig premie.

Annars i veckan så har jag suttit och pluggat på inledningen till seminarieuppsatsen. Ikväll ska jag dock inte tänka på plugg för ikväll vankas det inflyttningsfest hos Elsa och hennes pojkvän som bor på Wången. Nu får ni en massa fina bilder från de senaste dagarna!

Publicerat den
Kategoriserat som hippologlivet

av fawr0001

Hej! Här på bloggen kommer ni kunna följa mig i min vardag som hippologstudent vid SLU på riksanläggningen Wången. Jag är en norrlänning på 26år som läser andra året på hippologen. Jag trivs som fisken i vattnet på detta program och kommer dela med mig av studierna samt vardagen i de jämtländska skogarna! Skriv en kommentar om ni funderar över något rörande hippologprogrammet! :)