Konferansgäster, jour och vinterkyla

Hej kompisar! Jag har jour den här veckan. Det går rätt smidigt, ska strax åka iväg och lunchfodra de små liven. Jag är dock fruktansvärt trött these days, har mycket i huvudet och vill hålla igång skolan och hästarna samtidigt som jag försöker fixa läggis och reda ut mitt sociallife.

Idag har vi eget arbete på fm, likamed kunde äta världens längst jourfrulle, sen nu på EM så ska jag och Bella visa lite utrustning inne i stallet för några konferansgäster som är här. Får se om de ens vet vad en sele är 😀 Får se om vi motionerar lillhästen sen eller ej. De har inte fått på sig skor än, och vi har faktiskt fått det riktigt vintrigt samt isigt här i jämtland. Jag är ledsen att jag inte tar så mycket bilder. Skyller på kalla fingrar eller ett rörigt huvud. Skall försöka bättre mig på den fronten! Vad är väl en blogg utan bilder liksom.

Annars så rullar det på fint med hästarna. Telle och Rex gick banjobb igår, duktiga killar, även om det känns lite lönlöst att köra banjobb med Tellis utan sparringpartner. Inte kul att springa själv tycker killen. Ska leta upp mig en kompis till nästa jobb, annars så tror jag att jag vill åka in till ösund med Rexen och testa honom i provlopp. Han skulle ev kunna få gå ett p21-lopp i mitten på dec om han tränar på fint. Det är kul med häst gott folk! Nu ska jag åka och käka lunch på wärdshuset, sen umgås med konferansgästerna! 🙂 Tjing!

av fawr0001

Hej! Här på bloggen kommer ni kunna följa mig i min vardag som hippologstudent vid SLU på riksanläggningen Wången. Jag är en norrlänning på 26år som läser andra året på hippologen. Jag trivs som fisken i vattnet på detta program och kommer dela med mig av studierna samt vardagen i de jämtländska skogarna! Skriv en kommentar om ni funderar över något rörande hippologprogrammet! :)