Hej och hallå!

God onsdag. Jag har blivit dagavild och inte alls hängt med på om det var tisdag, onsdag eller torsdag denna dag. Denna onsdag har iallafall varit en bra dag. Fick pållen utsläppt så kunde ta en  sovmorgon, sen åkte jag och körde banjobb med Tellis. Skolans veterinär Ulf hade gått med på att sparra med passhäst Rex, samt att Bellis hakade på med sin nordis till passhäst Kosse. Kul för hästarna att få träna i lag. Samtliga skötte sig super och nu är det anmält till torsdag nästa vecka.

Efter lunch sen så körde vi bebisen, hon travar nu lite smått på banan för vagn, och sköter sig super. Hon försöker med någon protest då och då, men ger sig lika snabbt.

Sedan vi hördes senast så har mamma varit på besök och det har varit avelsvärdering på Wången. Resultatet blev 3 godkända avelshingstar. Och även en pyntad lägenhet hemma hos mig med en mammas touch. Vi hade det så himla trevligt, jag och mamsen.

I måndags så var vi på studiebesök på Överby stuteri, i samband med företagsekonomikursen. Där träffade jag en liten bebis efter Bork Odin som kommer flytta hem till umeåt när han blitt lite äldre. Jag älskar hästbebisar, måste starta mig en egen uppfödning någon gång under mitt liv. Borde kanske lära mig att seminera. Finns så mycket tankar och idéer i detta huvud så jag hoppas jag gör något utav någon av dem. Nu skall jag kika på bonde söker fru. Tjing!

av fawr0001

Hej! Här på bloggen kommer ni kunna följa mig i min vardag som hippologstudent vid SLU på riksanläggningen Wången. Jag är en norrlänning på 26år som läser andra året på hippologen. Jag trivs som fisken i vattnet på detta program och kommer dela med mig av studierna samt vardagen i de jämtländska skogarna! Skriv en kommentar om ni funderar över något rörande hippologprogrammet! :)