Regn.

Alsen bjuder på regnregnregn och åter regn denna dag. Så tråkigt. Det jobbigaste med att ha jour, är regniga eller stormiga, glashala dagar. Annars är jour inte alls jobbigt. Med andra ord är det nog vädret som är jobbigt. Hursom så var uppis, min gamla passhäst rädd för mig imorse, när jag kom in till honom iklädd regnkappa och kapuschong, dyngsur, efter att ha  släppt ut 6 hästar innan. Var tvungen att berätta för honom vem jag faktiskt var innan han var villig att följa med mig ut.

Imorse sedan, så var Kristina Ohlsson från SLU här och höll en clinic om exteriör, och hur man exteriörbedömmer hästar. Detta då det är avelsvärdering på Wången i helgen, samt unghästfinaler, där de mest lovande unghästarna (kallblod) från tidigare utställningar kvalat in, och nu ska få sin slutbedömning. Jag visade en ettårshingst efter B.W Modde under clinicen, en riktigt fin kille. Skulle nog vilja ha mig en egen liten liten pöjk med den fadersstammen på någon dag.

Nu ska jag snart till stallet, jag hade egentligen tänkt rida galoppintervaller med Telle idag, men vädret gör att vi nog söker oss in till ridhuset istället, så får vi galoppera imorgon 🙂 (vet att man borde trots vädret, men det regnar faktiskt massor)

Mamma kommer förövrigt imorgonkväll! 😀 Första gången jag får henne på besök och det ska bli så mysigt att visa henne Alsen och Wången. Men nu väntar Tellis! Adjö.

av fawr0001

Hej! Här på bloggen kommer ni kunna följa mig i min vardag som hippologstudent vid SLU på riksanläggningen Wången. Jag är en norrlänning på 26år som läser andra året på hippologen. Jag trivs som fisken i vattnet på detta program och kommer dela med mig av studierna samt vardagen i de jämtländska skogarna! Skriv en kommentar om ni funderar över något rörande hippologprogrammet! :)