Angelo Telatin

I helgen är Angelo Telatin här på Wången och håller clinic samt föreläsningar. Väldigt intressant, och han är rolig att lyssna på. Han har löst problem som lastning, rädsla för injektion, spray-rädda hästar, hästar som inte vill gå in i tex dusch, samt  problem med hästar som är heta, ligger på mycket, kanske sparkar eller reser. Allt med metoden pressure/release.

Annars då? Pojkvännen är på besök, han står och diskar för tillfället, lyx! Vi har varit ute med Tellis idag, i fredags var vi hos Bella och kikade på idol osv, bara myst helt enkelt. Telle startade i tisdags, det gick inte super, han kändes orytmisk i h.bak, inte halt men tror han är svagare där, då han gärna springer snett i vagn. Samt att banan var kass och han har svårt att komma undan med frambenen. Men vi tränar på så får vi se om han ska starta den 26e okt igen eller hur det blir.

Annars rullar livet på rätt bra här ute i skogen. Imorgon går jag på jour igen och det känns helt ok 🙂

av fawr0001

Hej! Här på bloggen kommer ni kunna följa mig i min vardag som hippologstudent vid SLU på riksanläggningen Wången. Jag är en norrlänning på 26år som läser andra året på hippologen. Jag trivs som fisken i vattnet på detta program och kommer dela med mig av studierna samt vardagen i de jämtländska skogarna! Skriv en kommentar om ni funderar över något rörande hippologprogrammet! :)