Friyay!

Weho! Känns inte ens som att det har varit vardag så blir det helg igen! Tiden flyger fram här i jämtlandsskogarna. Förkylningen har fortsatt störa mig sedan i onsdags, jag har kurerat, sovit, försökt att bara ligga och se serier, men har blivit lite rastlös emellanåt och då lyckats slänga ihop både en våffelsmet och en kladdkaka med after eight i. Man behöver väl socker som sjukis?

Annars spetsade jag upp Telle inför starten under gårdagen. Idag sen så red jag och Matilda ut på skrittur, sedan har jag putsat upp alla Tellis saker. Han är lite stressig i stallet emellanåt, och är dålig på att stå på gången då och då. Hoppas han sköter sig imorgon 🙂 Jag drömde iallafall att han vann inatt. Sen tror jag faktiskt inte att herrn vinner under morgondagen. Men vi kan ju alltid hoppas att han får en placering! Viktigast är att han får in rutinen.

Jag har även kommit till insikt att jag blir lite ’hipphapp’ här på bloggen ibland. Jag försöker få ut så mycket information som möjligt på kortast rader typ, skämt och sido. Men tillexempel så skrev jag ju att jag skulle åka och kika på en valp under förra helgen. Kan nu uppdatera med att jag aldrig åkte dit, utan jag pratade med uppfödaren då jag inser att jag nog inte har tid för en liten valpis just i detta nu. Jag har  i stallet mest jämt och hela tiden, och hoppas på att kunna göra min VFU utomlands, helst i vår så min familj får bestå utav me myself and Telle för nu!

Trevlig fredag från sjukstugan!

Publicerat den
Kategoriserat som hippologlivet

av fawr0001

Hej! Här på bloggen kommer ni kunna följa mig i min vardag som hippologstudent vid SLU på riksanläggningen Wången. Jag är en norrlänning på 26år som läser andra året på hippologen. Jag trivs som fisken i vattnet på detta program och kommer dela med mig av studierna samt vardagen i de jämtländska skogarna! Skriv en kommentar om ni funderar över något rörande hippologprogrammet! :)