Sjukstuga

Hello! Onsdag mitt i veckan och jag har blivit förkyld. Eller har åtminstone rakblad i halsen och kan inte svälja, typ det jobbigaste i livet. Därför har jag sjukanmält mig själv, och valt att stanna hemma från dagens föreläsningar, som är FEK och unghäst. Dagen till ära så regnar det och är grått och tråkigt. Väderrapporten säger att eventuell snö kommer falla mellan Åre och Ösund denna dag?? Det är ju fortfarande september tänker jag?!

Hursomhelst så är det inte bara jag som vilar inomhus en dag som denna, utan även passhäst Rexis, som igår blev behandlad i sitt högra framknä. Han har inte känts rytmiskt och fräsch när jag satt igång honom efter bete, därför valde jag att kolla upp honom. Så även Rex får vara inne och rehaba idag.

Positivt är väl att det åtminstone är 3 och en halv dag kvar innan Telle startar på lördag. Då tänkte jag nämnligen vara frisk och alert. Även imorgon eg då han ska finslipas inför loppet!

Publicerat den
Kategoriserat som hippologlivet

av fawr0001

Hej! Här på bloggen kommer ni kunna följa mig i min vardag som hippologstudent vid SLU på riksanläggningen Wången. Jag är en norrlänning på 26år som läser andra året på hippologen. Jag trivs som fisken i vattnet på detta program och kommer dela med mig av studierna samt vardagen i de jämtländska skogarna! Skriv en kommentar om ni funderar över något rörande hippologprogrammet! :)