Sunday

Hej vänner! Veckan har varit fullspäckad av häst, men det är ju bara trevligt! Jag har haft jour hela veckan, samt att jag tagit hand om en av hippettornas hestis, då hon åkte till finland för att köra travlopp. Men med jour kommer jourfrulle och det är alltid lika mumsigt! I tisdags åkte jag och Tamara in till ö-sund och körde snabbjobb med våra hästar. De skötte sig super, och båda är anmälda till start den 23/9. I helgen sen så har det varit islandshästtävlingar här på Wången. Matilda i min klass tävlade och kom tvåa i båda sina klasser, nära inpå förstaplatsen i A-finalen också i T2, sjukt duktig! Så jag har agerat support och fotograf.

Annars har jag och telle jobbat på kommunikationen från marken. Han har lärt sig grunderna i NH, och är faktiskt ganska mottaglig. Juste! I fredags så tömkörde jag och Bella de två bebisarna för första gången. Våran kallblodsbebis skötte sig exemplariskt, vi körde också hippettornas varmblodsbebis, som också skötte sig super.

Nu känns det iaf skönt att gå av jouren imorgon, även om jag egentligen gillar att ha jour, så är en vecka åt gången ganska lagom 🙂 Nu ska jag se en film, även fast jag egentligen borde läsa lite företagsekonomi…. Men jag sparar det till imorgon. Adjö kompisar!

av fawr0001

Hej! Här på bloggen kommer ni kunna följa mig i min vardag som hippologstudent vid SLU på riksanläggningen Wången. Jag är en norrlänning på 26år som läser andra året på hippologen. Jag trivs som fisken i vattnet på detta program och kommer dela med mig av studierna samt vardagen i de jämtländska skogarna! Skriv en kommentar om ni funderar över något rörande hippologprogrammet! :)