Ridtur!

I söndags så for jag, Tamara, Bella och Matilda ut och red. Vi hade en supermysig tur uppe på berget intill Wången. Igår var en lugn dag, då vi inte tagit in alla hästar från betet ännu, på måndagar har vi enbart travhäst i träning på schemat under den här perioden. Jag körde Telman på förmiddagen i djupsanden och ordnade lite i stallet, samt att jag hann städa lite i läggis. Min pojkvän kommer ev. hit ikv, så planen är att visa upp Alsen och läggis från sin bästa sida så han tar sitt pick och pack och flyttar hit.

Idag blåser det och jag tror det kommer börja regna snart. Telle ska få en välförtjänt vilodag, och jag har en tvättid som jag borde ta vara på. Efter lunch har vi friskvård, och jag tror vi ska ha en praktisk lektion idag. Men nu ska jag ta itu med städning! Vi hörs!

Publicerat den
Kategoriserat som hippologlivet

av fawr0001

Hej! Här på bloggen kommer ni kunna följa mig i min vardag som hippologstudent vid SLU på riksanläggningen Wången. Jag är en norrlänning på 26år som läser andra året på hippologen. Jag trivs som fisken i vattnet på detta program och kommer dela med mig av studierna samt vardagen i de jämtländska skogarna! Skriv en kommentar om ni funderar över något rörande hippologprogrammet! :)