Sällskapskväll i Kösta

Igår stod det enbart en gemensam aktivitet på schemat, Wången styrde ihop en brännbollsturnering där alla hipp, hov, lärare, och gymnasielever fick delta. På kvällen sen så hade några hippisar styrt ihop en sällskapskväll för att få lära känna de nya ettorna med lite lekar osv, det var supertrevligt att få veta lite mer om våra nya kompisar.

Idag skall alla ut på fjällvandring uppe på västfjället som är på andra sidan sjön. Man ska kunna se Wången därifrån vid klart väder. Jag ska dock inte med då jag är lite krasslig, istället så ska jag organsiera i stallet och köpa hem en byrå hit till lägenheten. Förstår inte hur jag kan ha så mycket mer grejer med mig denna termin? Allt fick ju plats förut. Jag ska även rida min lilla pålle, vi har hittat ett lopp i Östersund i slutet av september som vi siktar emot.

av fawr0001

Hej! Här på bloggen kommer ni kunna följa mig i min vardag som hippologstudent vid SLU på riksanläggningen Wången. Jag är en norrlänning på 26år som läser andra året på hippologen. Jag trivs som fisken i vattnet på detta program och kommer dela med mig av studierna samt vardagen i de jämtländska skogarna! Skriv en kommentar om ni funderar över något rörande hippologprogrammet! :)