Fina skolhästar

En första vecka med mycket att göra är över och nu är det lite lugnare tempo. Tävlingen gick bra, det var roligt att tävla igen då jag inte gjort det på väldigt länge nu. Gambri var superkul att rida hela helgen och fick fina poäng för att nyss ha kommit från sommarbete. Jag ville gärna rida en final och det fick jag, i fyrgång fick vi en tredje plats.

Lördag kväll hade HAS välkomnande för de nya ettorna som avslutades med hamburgare. Trevligt trevligt.

Den här veckan är det på tiden att komma igång med skolan och inlämningar som ska in. Närmast ligger en affärsplan som jag måste jobba på nu. I didaktiken har vi lektioner varje vecka för gym 1 med uppgifter runt det och så ska vi ha en demo i slutet av perioden. Min demo-häst är Kongur som jag nu ridit två gånger. Jätterolig ridhäst och stallets sötaste! Även stallets mest erfarne, då det är en förstaklass hingst som också tävlat en hel del innan han kom till Wången. Ser fram emot att rida honom mer.

Med Samba går det långsamt bättre och mer stabilt. Min motivation är dock väldigt låg tyvärr så jag kämpar lite för att matcha hennes takt i utvecklingen. Men det går upp och ner! Förhoppningsvis får jag mer lust snart. Igår red jag henne i ridhuset och tränade samtidigt kommandon på Mimir som är bra att ha när han ska med på ridturer i framtiden. Gå före, bakom, höger och vänster. Stanna, sitt och kom. Det är mysigt att hänga med mina djur, ensam i ridhuset och stallet. Kvalitetstid!