Körde fast!

Jag har haft dagar med mer flyt det måste jag ändå säga haha. Åkte tidigare mot stallet för att mocka och fixa hö åt Samba men kom MAX tjugo meter från gårdsplan innan oljelampan började blinka och bilen lät märkligt. Jag fick en kraftig inre stress och svängde in mot en parkering, men problemet var att allt var vitt efter snöfallet och jag tydligen svängde lite för tidigt! Försökte komma därifrån men jag fick gott åka med en granne från ettan till skolan för att hinna till lektionen. Efter skolan var en annan i ettan som också bor här supersnäll och hjälpte mig komma loss med bogserlina. Ojojoj… lilla bubblis bilen haha! Oljelampan slutade lysa precis när jag kört fast och när jag körde tillbaks bubblis var han helt normal, såklart 😉 Någon gång ska vara den första, har ändå klarat mig 6 år i jämtland utan att fastna någonstans!

På dagens ridlektion hade vi pass! Roligaste som finns! Vi började med teori där vi pratade om vad en bra pass är, lite teknik vid läggningen och så tittade vi på några filmer och analyserade. Sedan tränade vi på passläggningar i ridhuset. Jag red Vaena, som jag bara ridit en eller två gånger under gymnasiet. Jag kände mig lite ostadig då hon är ganska liten och jag inte är särskilt stark i kroppen (tränar så gott jag kan hehe) men det var bara bra för mig tror jag. Jag kommer antagligen ha Vaena fler gånger så det blir roligt senare att rida pass ute där man kan driva på också!

Jag borde verkligen (!!) skriva på seminarieuppsatsen nu, men datorn bråkar med mitt internet och kan inte bestämma sig för om dom har connection eller inte… Om mitt tålamod inte är med mig idag så får jag sätta mig någonstans på skolan imorgon och skriva istället 🙂

Den här veckan instagrammar jag på slu.student, så kika gärna in där 🙂