Barbacka och hoppning!

Igår måndag hade vi undervisningsmetodik som kommer leda till att vi blir ridlärare 1 som examineras i slutet av nästa termin. Vi ska efter jul ha en grupp med gymnasieelever att instruera men innan dess får vi nöja oss med varandra, det vill säga jag och min enda islands-klasskompis Elsa 😉 Eftersom att vi båda har gjort det upplägget så mycket (båda har gått gymnasiet på Wången och alltså tagit ridledarexamen två gånger) så hade vi lektion för varandra plus lärare Ullis samtidigt som vi diskuterade lite under tiden. Vi fick välja ämne på lektionen så jag hade barbacka och Elsa hade ”hoppning”. Roligt med lite annat än vad vi brukar göra!

Den här veckan har jag jour måndag EM till fredag EM, då vi inom pedagogiken ska reflektera över vårat ledarskap. Därför har islands- och travstallet bytt jourgrupper så jag har en grupp travelever i islandsstallet och trav-klasskompis Tamara har islandselever i travstallet. På så sätt kan vi faktiskt få chans att ha en ledarroll, då det blir lite svårt att få till om man har en grupp som redan känner stallet utan och innan.

Annars så ska inledningen till seminarieuppsatsten skrivas, hästens/människans anatomi på latin ska pluggas in och ridningen måste jag trappa upp en bit, insåg att det bara är fyra veckor ungefär till examinationen. Tiden går fööör fort! Snart är det 2019 och då är det skola som gäller några veckor och sedan 10 veckors praktik innan sommaren, då jag också gärna vill visa Samba på avelsbedömning och det kräver sin träning. Sååå jaa, det gäller att ta till vara på varje dag. Men trots det ska jag sova snart, tant Fanny är trött för det var ett tag sedan klockan ringde klockan 6 på morgonen 😉