Bebishästar

Samba är sååå duktig! Är så glad över henne 🙂 Red på henne igår och idag och ska göra imorgon också. Idag var hon en riktig piggelin och bjöd på några bus-skutt. Tur att hon är stor och rejäl, man sitter ganska säkert trots bock och bus!

Så fint när träd (och hästar) får ett lager frost över sig!

Till nästa vecka har våra skol-unghästar hunnit komma. Då ska vi kika på dom och få varsin som vi kommer rida in och examineras med. Tre av dom är på plats, alla gulliga och verkar trevliga!
Igår fredag gick vi igenom lite inför starten med hästarna och avslutade med att rida med handhäst, så att alla skulle känna sig trygga med det innan unghästarna ska göra det (vi använde de erfarna och äldre skolhästarna). Handhäst är ett av examinationsmomenten, där man ska visa alla gångarter och olika ridvägar.

Nu ska jag försöka mig på att laga lasagne och försöka ännu mer att plugga. Jag ÄR intresserad och vi har roliga uppgifter, men ni som vet – ni vet. Jag har ingen plugghjärna! 😉