Köldknäpp

Enligt pärlan (bilen jag har nu) så var det -26 grader nu när jag åkte till skolan! Kallt var det igår också och fingrar och tår sa upp sig för en stund.

Våra onsdagslektioner är flyttade till torsdag istället, vilket betyder pluggdag! Dock blev det inte mycket plugg gjort igår ändå hehe. Åkte till stallet på eftermiddagen, Samba fick nya skor och så longerade jag henne med equiband på. Ska börja använda det regelbundet på henne tänkte jag 🙂 Otroligt bra hjälpreda till hästens träning, enkelt förklarat så uppmuntrar det hästen att aktivera bukmuskulaturen och bära sig själv på ett bra sätt.
Rekommenderar verkligen detta, läs mer på http://svenskhastrehab.se/equiband/!

Bild från förra sommaren på en häst som jobbar med equiband.

Samba var mycket duktig och ganska piggelin. Ska jobba likadant idag tänker jag och så rida fredag, lördag och söndag. Wihoo!

Två mycket dåliga bilder. Telefonen är inte riktigt i ett skick där den kan användas mycket i kyla, den dör ganska snabbt då hehe.