Första advent

Tiden sniglar sig fram och rusar förbi på samma gång! Redan december, bara tre veckor kvar av VFU’n (troligtvis lite mindre då jag förhoppningsvis kan åka hem nån gång under sista veckan) och bara fyra veckor kvar på 2019!

Exjobbet går lite långsammare än jag vill, det är litteratur jag behöver som jag inte har tillgång till än och måste vänta på så jag tror jag måste göra om lite i min planering. Men det löser sig!

Samba har fått vila i lite över en vecka så att jag fick vila hehe. På tisdag är det tävlingsdags igen och förhoppningsvis är hon lite mer avspänd och jag mindre nervös så att vi kan göra lite bättre ifrån oss. Vi fick ändå 4.0 förra gången vilket jag är nöjd med eftersom hon var lite styv och inte alls så rund och fin som hon varit annars. Jag vill gärna få 4.5 eller 5.0 nu, vilket är rimligt om vi sköter oss 😉 Tävla är verkligen något vi båda måste träna på!

På VFU’n rullar det på som vanligt och ridskolan är det bara två veckor kvar av nu innan juluppehållet. Det är så bra att kunna jobba på ridskolan samtidigt som utbildningen, så att man får ha lektioner ”på riktigt” och träna praktiskt på det i lär oss i kurserna. Perfekt också att det bara ligger en mil från skolan. Däremot ska det bli skönt med lite jullov (plugglov kanske jag ska säga) då det blir väldigt långa dagar med både VFU och ridskola två gånger i veckan plus att kreativiteten sinar lite på vad lektionerna ska innehålla 😉

Nu är det läggdags och uppladdning för ännu en vecka.