November

Det blir mörkare för varje dag och jag känner av den årliga november-tröttheten. Är nog ganska bra att det är VFU nu ändå så att man är ute och tar vara på ljuset! De senaste dagarna har det varit minusgrader och det verkar som att det ska komma snö senare i veckan, skönt tycker jag då vägarna blir bättre att rida på och det lyser upp lite på kvällarna. Plus att kylan blir annorlunda då, man fryser oftast mer om det är nollgradigt och rått än om det är -15 med en massa snö!

Iallafall, Samba fick skor med brodd idag så vi har hängt i ridhuset ganska många pass nu. Hon känns suuperfin och det börjar verkligen hända saker! Mitt ledord med henne är sakta men säkert. Om två veckor ska vi faktiskt tävla våran första tävling ihop! Sambas första någonsin. Det är elever på gymnasiet på skolan som håller i Wångenmästerskapen (min gymnasieklass var faktiskt dem som ”uppfann” tävlingen som sedan blev en tradition 🙂 ). Jag har inga förväntningar alls då Samba bara ska få vänja sig vid en tävlingssituation, men det skulle såklart vara roligt att få poäng utifrån hennes bästa i nuläget!

På VFU’n går det bra! Inte så mycket att säga egentligen, jag var ju där i våras så kan rutinerna och trivs bra. Just nu så är det bland annat en häst som rids in, jag satt på henne första gången i fredags och idag red jag henne löst i korallen. Såna hästar gillas! Jag rider en helsyster till Dilja som jag red i våras och tyckte mycket om. Den här är lika trevlig! Också lite bekanta hästar från förr och så går några på vattenbandet som finns på stallets rehab-avdelning.

Så fint när det är frost såhär!

Nu ska jag snart åka till Samba, göra något med henne och sedan kvällsfodra stallet.