Full fart

Veckan inleddes med plugg, stallfix (tar sin lilla tid att borsta igenom Kongurs man och svans), examination i form av en clinic om islandshästens gångarter med hästskötare och hipp1 som publik, kursråd, kårmöte och sist kvällsfodring i hippstallet. Hemma runt nio, Mimir är trött och jag börjar längta till sängen!

Imorgon tisdag har vi inget schemalagt, vilket är bra då jag behöver skriva på en marknadsplan och opponera på mina kurskamraters affärsplaner i företagsekonomikursen. Jag skulle även behöva hinna byta däck, rida Samba och leta lite artiklar/studier som finns eller inte finns inom ett visst ämne, då…

…jag på onsdag morgon har telefonmöte med Sussie angående examensarbete där vi ska bolla lite idéer och förhoppningsvis komma fram till vad jag ska skriva om på vårterminen. Innan ett examensarbete behöver man ha en godkänd arbetsplan, så den ska vi ha skickat in innan vi går på VFU i november så att vi har tid att ändra vid behov, så att vi kan köra igång direkt efter jul. Sussie undervisar och studerar pedagogik, så där har ni facit på vilket område jag kommer skriva om 😉
Onsdag kväll har jag ridskola som vanligt, barnen ska få rida en hinderbana. Så själva banan behöver jag klura ihop innan dess.

På torsdag är det lektioner som vanligt, vi undervisar gym1 och rider sedan lektion. På EM har vi företagsekonomi där vi examineras i opponering.

Fredag morgon ska jag och Elsa ha en föreläsning för hästskötarna och efter det är det helg. Då måste jag ta tag i en inlämning i didaktikkursen.

Annars så ska jag också rida Samba och Kongur. Ska även försöka hitta på något i helgen så att tankarna får vara fria ett tag. Viktigt att pausa och unna sig tid, särskilt när det är mycket annat som måste göras! Till exempel så tog jag och Mimir en långpromenad häromdagen med Alsens fantastiska utsikt och nya vägar i skogen och igår borstade jag Mimirs pudel-päls länge länge. Små saker som ger ro i själen!

Nu ska jag sova! Ta hand om er 🙂